פרקליטי נתניהו דורשים לקבל את חומרי החקירה שמסר בן כספית

ישראל רובין No Comments on פרקליטי נתניהו דורשים לקבל את חומרי החקירה שמסר בן כספית

פרקליטי ראש הממשלה נתניהו פנו לבית המשפט בדרישה להורות לפרקליטות להעביר לידיהם את חומרי החקירה בהם שימש כמקור משטרתי העיתונאי בן כספית

צילום: Yossi Zamir/Flash 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בעקבות החשיפה בתקשורת לפיה העיתונאי בן כספית פעל כמקור משטרתי עוד בטרם נגבתה ממנו עדות בתיקי נתניהו: פרקליטי ראש הממשלה פנו לבית המשפט בבקשה שיורה לפרקליטות להעביר לידיהם את את כל חומרי החקירה בעניינו.

בין היתר פרקליטי ראש הממשלה טוענים כי זימונו של בן כספית לחקירה לא עמד בתנאים הקבועים בנוהל אח"מ, לפיו זימון עיתונאי לחקירה מצריך את אישורו של ראש אגף החקירות ומודיעין. לדבריהם, בחומרי החקירה שהועברו לידיהם לא נכלל אישור ראש ראש אגף חקירות ומודיעין לזמן את בן כספית לחקירה.

לטענתם, בן כספית על פי פרסומים והתבטאויות שלו עצמו – שימש כמקור משטרתי קבוע בפרשות ו"סיפור יוצא דופן זה הכולל פניות מרובות אליו והפעלת מכבש לחצים, נעדר לחלוטין מחומרי החקירה שהועברו לידי צוות ההגנה".

הפרקליטים מציינים כי פנייתם לפרקליטות בנושא נענתה בשלילה, והפרקליטות אף סירבה להתייחס ל"שאלות הנוקבות העולות בעקבות הפרסומים".

"החשיבות שבהעברת חומרי חקירה אלה לעיון ההגנה נוגעת גם לענין המהותי, לפיו החקירות בעניינו של נתניהו נפתחו זמן רב לפני שניתן אישורו של היועץ המשפטי לממשלה לפתיחה בחקירה, בניגוד להוראות סעיף 17 לחוק יסוד הממשלה".

בסביבת ראש הממשלה אומרים: "זוהי הוכחה נוספת שהחקירות נגד ראש הממשלה התבצעו ללא קבלת הסכמה או אישור היועץ המשפטי לממשלה".



0 תגובות